Koop bewuster.

on

Het wordt al langer gezegd, maar het lijkt relevanter dan ooit: Ik koop Belgisch.
Steun in deze moeilijke tijden de lokale ondernemers. Dit is het uitgelezen moment om je liefde voor lokaal talent te delen met de wereld via #ikkoopbelgisch.

Zelf vind ik het belangrijk dat de economie in ons land blijft draaien. Dus ik let er inderdaad op dat ik wat meer aankopen doe in eigen land en indien het niet anders kan, dan pas ergens anders.

Bijvoorbeeld bol.com heb ik héél lang, heel gemakkelijk gevonden en inderdaad hun klantendienst is zeer goed maar nu denk ik toch even na of het niet eens ergens anders kan. Het hoeft niet altijd via die grote speler op de markt. Zij zijn tenslotte ook niet altijd de goedkoopste.

Mijn laatste online aankopen waren bij de Standaard Boekhandel (een Belgische winkelketen) en A.S. Adventure (een Belgische winkelketen).

En voor de rest, ik denk dat de bakker en de slager hier achter de hoek nog nooit zoveel klanten hebben gehad als tijdens de coronacrisis. Ik voel mij meer op mijn gemak in hun winkel nu dan in een grootwarenhuis.

Ook hebben we al eens eten afgehaald bij een restaurant. Want de horeca, die heeft het zwaar te verduren en het is net de horeca dat ik vooral mis!

Denk je ook niet dat de mensen die nu even niet zo vaak meer gaan shoppen, bewuster gaan kopen?

Laat me weten wat jij zoal lokaal koopt.
Voor de Nederlandse lezers geldt dit ook maar dan lokaal in Nederland uiteraard 😉

IKB-1

2016-06-12 20.53.37

3 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Bertie schreef:

    Natuurlijk doen we de inkopen zoveel mogelijk in eigen land. Sterker: in eigen plaats. Voor de prijs hoef je het niet te laten want aan restaurants, schouwburg en café maken we nu het geld niet op.
    ps
    weet je dat de achtergrond hiernaast doorlopend verspringt? Echt akelig voor de ogen.

    Geliked door 1 persoon

    1. SANDRA schreef:

      Inderdaad, dat geld doen we nu niet op. De B in dit artikel? 🤪 Ik vond het wel leuk dat het zo verspringt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het akelig is voor de ogen en je het artikel niet deftig kan lezen. Bedankt om me dit te melden 😉.

      Geliked door 1 persoon

      1. Bertie schreef:

        Zo erg is het nu ook weer niet. 😀

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.