Neem een kijkje in mijn maandoverzicht: september 2016

Vanaf nu ga ik maandelijks enkele momenten met jullie delen. In het begin deed ik dit wekelijks maar hebben jullie elke week iets te vertellen? Ik niet. Naast mijn werk is er niet veel tijd voor leuke dingen en dus ben ik gestopt met mijn wekelijkse samenvatting.  Ik had gewoon niks meer te vertellen. Ik had zo’n saaie week achter de rug. En ik vond het spijtig, ik kreeg leuke reacties over mijn ’Monday Summary’ maar plots begon ik te schrijven over een lekker reepje chocola als tussendoortje en toen zei ik tegen mezelf: “Stop! Als het niet lukt om echt iets te schrijven, doe het dan niet.” En ik ben dus enkele maanden terug gestopt met mijn rubriek… hopelijk vinden jullie het lezen van mijn maandoverzicht leuk.

Terug naar school

Mijn zoon gaat sinds 1 september naar het zesde leerjaar. Hij kreeg een nieuwe boekentas van Kipling. Zijn vorige heeft hij 5 jaar gebruikt! Ze zijn zo sterk dat het de moeite is om een Kipling te kopen.  Zo duur zijn die dus helemaal niet.

Dit schooljaar gaat hij een week naar Zwitserland met de klas. Spannend! Hij gaat ook heel veel scholen bezoeken zodat hij misschien een idee krijgt wat hij graag zou volgen in de middelbare school. En welke school? Ik krijg er nu al stress van… keuzes maken!!!

Een Franse film

Het was heel lang geled1002004012184461en dat ik nog eens naar een Franse film heb gekeken.  Een film vol emoties en zo grappig.  De film begint met een gehandicapte man die een verzorger nodig heeft.  De zwarte man die komt zich gewoon aanbieden, niet om te solliciteren maar omdat hij een aanwezigheidsbriefje wilt.  Zo kan hij een uitkering krijgen.  De gehandicapte man ziet wel iets in hem. Denk je dat hij dat briefje zomaar krijgt? Nu verklap ik niks meer. Het is een waargebeurd verhaal en een aanrader!

Naar het ziekenhuis

Mijn zoon moest plots naar het ziekenhuis. Zijn gezicht begon ineens zomaar te zwellen. Mits we er niet gerust in waren zijn we naar de spoed gereden. Wie weet was het een allergische reactie van iets… Daar beslisten ze dat hij een nacht ter observatie moest blijven, alsook voor enkele testen.  Het was misschien bof. Mijn hart klopte zo snel ineens, ik wou hem niet achterlaten. Ik vroeg meteen of ik ook mocht blijven. Oef, het kon. We kregen een kamer en er werd een infuus klaargemaakt. Die nacht stond ik vaak op om naar hem te gaan kijken. Ik had zo’n schrik dat hij niet meer zou ademen. De verpleegster kwam ook elk uur kijken. S’ochtends was het precies erger. Hij had keelpijn, was hees en zijn hoofd was precies nog dikker. We meldden dit (ik was zo bezorgd) en de verpleegster plaatste dan ook een toestel voor zijn hart. Voor de zekerheid zei ze. fb_img_1474803582907Een kinderarts kwam langs en zei dat hij best nog een nacht kon blijven. Ze gingen testen op klierkoorts. Hoogstwaarschijnlijk was het dat. Die dag voelde raar aan. Nog een nacht. Nog niet weten wat er aan de hand is. Gelukkig vond hij het eten wel lekker en leek hij die zondag aan de beterhand. Op de tweede dag, de maandag mocht hij een echo van zijn keel laten nemen. Het was dan toch geen klierkoorts. Hij was wel veel beter en we hoopten dat hij naar huis mocht.  In de namiddag mochten we het ziekenhuis verlaten. Zijn hoofd stond nog wat dik maar hij was niet meer hees, kon weer goed slikken, …hij mocht wel nog niet naar school.  Mits ik nu wel terug naar het werk moest, bracht hij de rest van de week door bij zijn vader. De volgende vrijdag moest hij op controle (ondertussen was zijn hoofd weer normaal) en vertelden ze dat het een virus was maar nog niet konden zeggen welke virus. Ik zal mij er dan maar bij neerleggen. Normaal gezien kan hij dit ook niet meer krijgen. Ik ben zo blij dat dit voorbij is, dat hij weer helemaal genezen is! 💟

Mijn nieuwe passie

Ik kocht een boek van Pascale Naessens. Na haar boek gelezen te hebben, wil ik ook puur gaan eten. Onze 2-wekelijkse Hello Fresh gaan we uiteraard niet opgeven, dat is juist zo gemakkelijk. Het eten wordt gebracht en zo… Dus tussendoor en in het weekend wil ik dat wel doen en als mijn vriend de late heeft ga ik er ook enkele gerechten uitkiezen. Ondertussen is haar lievelingsontbijt ook een ontbijt dat ik zeer lekker vind. Ik ontdek fruiten, zaden, kokosmelk , e.a. Er is een nieuwe keuken dat opengaat voor mij. We hebben ook al koekjes gegeten met kokos en banaan,…(Verschiet niet: als je ineens alle zaden, noten, andere dure ingrediënten gaat kopen ga je wel wat moeten neertellen aan de kassa. Ik moest even slikken. Mijn vriend noemt het koken voor rijke mensen. 😉 Dat is het niet hoor, eenmaal je je basisingrediënten hebt.)

Neem alvast een kijkje naar al dat lekkers dat ik al heb klaargemaakt!

Een kleurrijk ontbijt met ananas, mango, granaatappel, kiwi, kaki, kokosmelk, gemengde zaden…(de pollen van bijen heb ik nog niet gekocht maar dat ben ik wel van plan)

Als je niet weet hoe je een mango en granaatappel moet snijden, bekijk dan eerst een YouTube filmpje, zo haal je meer uit jouw fruit!

Slaatje van zalm met krokant gebakken zalmvel

Koekjes van havermout, banaan en kokos

Heerlijke chocolamousse met een sausje van advocaat

Ik maakte ook dit lekker dessert maar daar ik plots gebeld werd door mijn ex om naar het ziekenhuis te vertrekken, heb ik het niet kunnen opeten en kon ik er geen foto van nemen. Die dessert doe ik gewoon eens opnieuw. De advocaat heb ik nu toch al in huis. Mijn vriend heeft het wel opgegeten en hij vond het geslaagd.

Wrap van nori met zalm, avocado, tomaat en garnaal

Hier heb ik ook geen foto’s van.  Het lukte me niet om de wrap mooi dicht te rollen. Ik ben zo niet handig!  2 linkse handen…😕 Voor mezelf heb ik geen garnalen gebruikt want ik eet dat niet. De zalm met de komkommer, avocado, tomaat, … echt heerlijk!

11 jaar

2016-09-27-20-31-57

Mijn zoon is 11 geworden. Hij wordt zo groot! Daar hij een virus in zijn lichaam had hebben we zijn feest helaas moeten uitstellen tot 2 oktober. Wel heeft hij zijn feest al gehad bij zijn vader en heeft hij van heel veel mensen al cadeautjes gekregen. Ook van mijn vriend en ik. Op 2 oktober eten we taart met zijn oma, meter, nonkel en zijn lief, schattig, klein nichtje. Party!

Mindfulness quote

Omdat ik me wil verdiepen in Mindfulness kocht ik een boek. Door omstandigheden ben ik even gestopt met het lezen van mijn boek en ben ik nog niet gestart met mijn 8-weken programma. Dit ga ik binnenkort doen. Nu ga ik even een quote met jullie delen.

Denk er eens over na.

2016-09-25-15-03-34

 

 

 

 

 

Liefs, Sandra

8 reacties Voeg uw reactie toe

  1. itsrosena schreef:

    Leuk! En ja die film is echt geweldig, heb ‘m paar maanden geleden gekeken op school

    Geliked door 1 persoon

    1. SANDRA schreef:

      Weinig mensen kennen deze film. Nochtans…. goed voor de lachspieren zenne! 😆😆😆

      Like

      1. itsrosena schreef:

        Echt waar ja😂😂

        Geliked door 1 persoon

  2. Annabel Rianne schreef:

    Hee Sandra,
    een maandoverzicht is ook leuk! Ik kan me goed voorstellen dat wekelijks een update geven niet altijd nuttig voelt 🙂
    En wat vervelend dat je zoon opeens naar het ziekenhuis moest! 😦 Gelukkig is het gewoon goed gekomen… Maar dat zal toch veel stress bezorgd hebben! Ik zal voor je hopen dat het niet nog eens gebeurt.
    En wat leuk dat je lekker bezig bent met gezond koken! Dat is natuurlijk nooit verkeerd 🙂
    Liefs xxx

    Geliked door 1 persoon

  3. Falderie schreef:

    Zo’n maandelijks overzichtje vind ik zeker leuk! Ik doe het ook maandelijks. Elke week zou ik echt geen zinnige post kunnen schrijven…:-)
    Ik ben vorig jaar ook met de boeken van Pascale Naessens begonnen. Nog niet superveel van gemaakt, maar wát ik al heb gemaakt was zeker de moeite!

    Geliked door 1 persoon

    1. SANDRA schreef:

      Ik kocht net haar nieuw boek! 🙂 Leuk te lezen dat ik niet de enige ben met een maandelijks overzichtje.

      Geliked door 1 persoon

  4. Je hebt anders een enerverende maand achter de rug ! Jemig..
    wat gruwelijk irritant dat ze niet kunnen aangeven wat je zoon nu daadwerkelijk had, waardoor zijn gezicht zo opzwol.. 😦
    Vreselijk als je kind in het ziekenhuis ligt, ik zou ook niet van zijn zijde wijken hoor!

    Geliked door 1 persoon

    1. SANDRA schreef:

      Idd, ik wou echt niet naar huis zonder hem.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.